بیوگرافی نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ  22 می سال  1987 در بلگراد صربستان می باشد. دو برادر با نام های مارکو و جورجی دارد که آنها هم تنیسور هستند. او مرد شماره یک تنیس جهان است. در کنار تنیس نیز املاک و رستوران دارد و همینطور در امور خیریه شرکت می کند، تا آنجایی که یه موسسه خیریه دارد. او در سال 2015 سفیر خیرخواه یونیسف شده است.

 

 

ازدواج و تحصیل

نواک جوکوویچ فارغ التحصیل کالج pilic در مونیخ آلمان است. او متاهل است و با دختری به نام یلینا ازدواج کرده است که در دوران نوجوانی با هم دوست بودند. ثمره این ازدواج پسری به نام استفان و دختری به نام تارا می باشد.

 بیوگرافی بازیگران مینی سریال آنا با نقش

شروع فعالیت ورزشی

نواک جوکوویچ تنیس را از 4 سالگی آغاز کرد. استعداد او در این رشته در 6 سالگی توسط تنیسور سابق صربستان یلنا گنچیچ کشف شد و او را به آکادکی تنیس خود برد تا با او حرفه ای کار کند.  در 12 سالگی برای تحصیل به مونیخ آلمان رفت. در این مسیر مربی او حمایتش می کرد و او در مسیر حرفه ای گام بر می داشت.

 

از شروع حرفه ای تا مرد شماره یک تنیس شدن

نواک جوکوویچ از 14 سالگی به صورت حرفه ای ورزش تنیس را آغاز کرد و توانست در مسابقات قهرمانی اروپا در رقابت های تک نفره، دو نفره و تیمی مقام اول را کسب نماید. در 16 سالگی وارد رقابت های تور جهانی ATP شد و از سال 2005 در مسابقات گرند اسلم حضور پیدا کرد.

یکسال بعد او در رتبه 62 برترین تنیسور جهان قرا گرفت. در نهایت با درخشش در مسابقات گرن اسلم و مسابقات آمسفورت هلند و مسابقات متس فرانسه به جمع 20 تنیسور برتر جهان راه یافت. 

در بازی های المپیک 2008 توانست به مدال برنز دست یابد. در سال 2011 در مسابقات مختلفی به حدی درخشید  که  عنوان بهترین بازیکن تمام ادوار تنیس جهان انتخاب را به دست آورد و به رتبه 1 جدول رده بندی جهان رسید.

جالب است بدانید او به خاطر شیرینی کاری هایش در زمین تنیس به جوکر مهروف است. 

 

اینستاگرام

صفحه اینستاگرامی نواک جوکوویچ به آدرس djokernole می باشد که 9.7k  دنبال کننده دارد.