بیوگرافی محمد نصیری

محمد نصیری 9 آذر سال 1324 در گروس بیجار متولد شد. پدر و مادرش او را پرورشگاه سپردند. او در پرورشگاه توسط خانمی به نام بهار بزرگ شد و یکی از کسانی بود که او را ترغیب به وزنه برداری نمود. او در سال 1380 به کانادا رفت و بعد از 6 سال به ایران بازگشت و سالهاست در یاران زندگی می کند. 

در ستایش ۷۴ سالگی «محمد نصیری»؛ خروس طلایی ایران :: ورزش سه
 

 

شروع فعالیت ورزشی

محمد نصیری ابتدا در ژیمناستیک فعالیت ش را اغاز کرد و حتی در این شته ورزشی به قهرمان یرسید. سپس به سمت وزنه برداری ترغیب شد  و به تدریج و در 13 سالگی شروع به  تمرینات جدی در این رشته کرد و به صورت حرفه ای ان را دنبال نمود. محمد نصیری بعد از مسابقات داخلی درمسابقات جهانی حضور یافت و در مسابقات قهرمانی جهان در هاوانا و در سال 1973 در یک روز توانست چهار رکورد جهانی را به ثبت رساند. او در رقابت های مختلف جهانی و آسیایی نیز شرکت نمود و خوش درخشید

 بیوگرافی بازیگران مینی سریال آنا با نقش

افتخارات

محمد نصیری اسطوره وزنه برداری ایران و جهان در طی سالها فعالیت ورزشی در عرصه وزنه بردرای افتخارات بسیاری را کسب نموده است که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

دریافت نشان طلا، نقره و برنز از بازی های المپیک تابستانی در طی سالهای 1964 تا 1976، دریافت مدال طلای رقابت های جهانی در 5 دوره، دریافت مدال طلای بازی های آسیایی در سه دوره، رکورد دار مسابقات جهانی، قرار گرفتن در لیست تالار مشاهیر فدراسیون بین المللی وزنه برداری و… 

 

ماجرای بیماری

اسطوره وزنه برداری ایران به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و تحت مراقبت های ویژه است. او مشکل گرفتگی عروق و ریوی دارد و قرار است آنژیو شود و در صورت بهبود تحت عمل جراحی قلب باز قرار خواهد گرفت. دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی از محمد نصیری قهرمان جهان و المپیک عیادت کرد.