بنابراین - تقریباً یک سال بعد - در حالی که اسپنسر از این واقعیت که رشد تعداد موارد جدید کووید در بخش‌هایی از کشور کند شده است دلگرم شده است، او در برابر امواج قبلی فروتن شده است و آماده جشن گرفتن آغاز پایان نیست. از همه گیری

اسپنسر گفت: "اینطور نیست که به قله اورست برسید، یک مهمانی کوچک بگیرید و سپس صعود خود را به پایین شروع کنید و ماسک اکسیژن خود را بردارید." "هنوز خطری وجود دارد که شما شروع به فرود کنید، و من فکر می کنم برای همه ما مهم است که همچنان مراقب باشیم و از آن آگاه باشیم."

در حالی که ایالات متحده طی ماه گذشته رکوردهای بستری شدن و موارد ابتلا به کووید را به دلیل نوع بسیار مسری Omicron شکسته است، شمال شرق شاهد کاهش تعداد موارد جدید کووید در روز یا کاهش سرعت افزایش بوده است که پیش بینی ها را برانگیخته است. که بدترین بیماری همه گیر به زودی تمام خواهد شد.

اما کارشناسان بیماری‌های عفونی می‌گویند که این امر زودرس است، زیرا این ویروس چقدر غیرقابل پیش‌بینی بوده است و این واقعیت که هنوز در حال افزایش است و بیمارستان‌ها را در بخش‌هایی از کشور تحت فشار قرار می‌دهد.

دکتر سلین گاندر، متخصص بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژیست در دانشگاه نیویورک، می‌گوید: «بله، به‌ویژه در مکان‌هایی مانند شهر نیویورک، Omicron در حال اوج‌گیری است، اما من فکر می‌کنم ما باید بسیار مراقب باشیم که اوج را با پایین اشتباه نگیریم.» این بدان معناست که افرادی که بیرون می روند و زندگی عادی خود را می گذرانند، باید مراقب باشند که همچنان از اقدامات کاهشی مانند پوشیدن ماسک های با کیفیت بالاتر و تا حد امکان در فضای باز استفاده کنند.

بر اساس داده های نیویورک تایمز، در شمال شرق، تعداد موارد جدید روزانه در هفته گذشته شروع به کاهش کرده است، اما جاهای دیگر همچنان شاهد افزایش موارد هستند. به عنوان مثال، در 10 ایالت طی دو هفته گذشته بیش از 300 درصد افزایش موارد ابتلا مشاهده شد.

در سراسر ایالات متحده، افزایش 133 درصدی موارد و افزایش 79 درصدی در بستری شدن کووید در بیمارستان در این مدت وجود داشته است.

من فکر می‌کنم که ممکن است ما در اوج باشیم، و مطمئناً این با بسیاری از نتایج مدل‌سازی از نظر زمان‌بندی مطابقت دارد، که در اواسط تا اواخر ژانویه پیش‌بینی می‌کردند، اما در عین حال تا زمانی که تعداد کمی را ببینیم. جاستین لسلر، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: روزهای بیشتر روندهای نزولی ثابت و شروع به دیدن آن در بستری شدن در بیمارستان نیز می شود.

او گفت که علیرغم کاهش سرعت افزایش، زمانی که اسپنسر در اوایل این هفته در یک شیفت در اورژانس کلمبیا در نیویورک کار می کرد، "برای من به همان اندازه که برای همکارانم در سراسر شهر آشفته بود."

به این دلیل که اورژانس پر از بیمارانی بود که به شدت مبتلا به کووید بودند، علاوه بر افرادی که برای حملات قلبی، آپاندیسیت یا سایر بیماری‌ها می‌آمدند، در مقایسه با شروع همه‌گیری که تقریباً همه بیماران در اورژانس به دلیل کووید آنجا بودند. اسپنسر گفت.
بیوگرافی بازیگران مینی سریال آنا
همچنین تعداد قابل توجهی از ارائه دهندگان وجود دارند که به دلیل مثبت بودن آزمایش کووید قادر به کار نیستند.

اسپنسر می‌گوید: «اتاق‌های اورژانس همیشه سازگار بوده‌اند، اما مسئله‌ای که ما اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم نه تنها بیماران بیشتر و بیشتر کووید، بلکه ارائه‌دهنده‌های کمتر و مکان‌های کمتری برای قرار دادن [بیماران] است.

در اوکلاهاما، افزایش 363 درصدی طی دو هفته گذشته بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. به گفته KFOR-TV، سه سیستم بیمارستانی گزارش دادند که هیچ تخت بخش مراقبت های ویژه در دسترس ندارند.

دکتر دیل براتزلر، کارشناس بیمارستان، گفت: در OU Health در اوکلاهاما سیتی، افزایش موارد کووید برای ارائه دهندگانی که بیماران مبتلا به این ویروس را درمان می کنند و همچنین برای بیماران غیرکووید یک چالش ایجاد می کند زیرا بیمارستان باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از آنها در برابر ویروس انجام دهد. افسر ارشد کووید

وی گفت: همچنین 250 کارمند وجود دارند که به دلیل ابتلا به ویروس در ایزوله شدن قادر به کار نیستند.

در حالی که براتزلر امیدوار است که ایالت بتواند در هفته آینده به اوج Omicron خود برسد، او نگران است که این کاهش می تواند کندتر از سایر ایالت ها باشد زیرا فقط 54٪ از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که این تعداد در نیویورک 73٪ است.

من خیلی بیشتر نگران هستم که طی چند هفته آینده افزایش قابل توجهی در بستری شدن در بیمارستان داشته باشیم. ما در حال حاضر در سیستم های خود تحت فشار هستیم و از آنجایی که افراد واکسینه نشده در حال بستری شدن در بیمارستان هستند، من در مورد آن بسیار نگران هستم.

با این حال، آرون وندلبو، یک اپیدمیولوژیست OU، گفت که او "کمی از آنچه در ایالت های دیگر اتفاق می افتد تشویق شده است".

اما مانند سایر اپیدمیولوژیست ها، وندلبو گفت که آماده نیست اعلام کند که شاهد افزایش دیگری مانند Omicron نخواهیم بود زیرا ویروس همچنان به جهش خود ادامه می دهد.