بیوگرافی احمد ملیح ییلماز

احمد ملیح ییلماز در سال 1989 در آنکارا  ترکیه متولد شد. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از گروه تئاتر DTCF  دانشکده زبان، تاریخ و جغرافیا دانشگاه آنکارا می باشد. او از بازیگران معروف و با تجربه تئاتر و تلویزیون و سینما می باشد. 

تغییر جنسیت احمد ملیح ییلماز بازیگر نقش تمساح جلیل سریال چوکور گودال - ✔️  فوتوسلفی
 

 

سوابق هنری

احمد ییلماز بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و از بازیگران با تجربه و محبوب تئاتر می باشد. نقش آفرینی زیبای او در نمایش داستان وویزک او را بیش از پیش معروف کرد. او درسال 2010 در کنار تئاتر در مقابل دوربین ظاهر شد و فیلم ها و سریال مختلفی بازی نمود.  بازی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی را آغاز کرده است.

از آثار او می توان به Frenzy در سال 2015، Körfez در سال 2017 و Çukur از سال 2017 تا 2021  اشاره نمود. او در سریال چوکور نقش تمساح جلیل را ایفا می نمود. او همچنین در سریال سقف های شیشه ای نقش شیناسی را بازی کرده است. 

 بیوگرافی «سجاد استکی» بازیکن تیم ملی هندبال ایران

ماجرای تغییر جنسیت و ترنس بودن

احمد ملیح ییلماز بازیگر با سابقه ترکی اعلام کرد که یک فرد ترنس است. او زمانی که می خواست جایزه خود را دریافت کند، درخواست “جایزه زن بازیگر امیدبخش” را داشت. او در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توپ طلایی آدانا  توانست جایزه بازیگر جوان آینده را دریافت نماید. زمانی که برای دریافت جایزه رفت در سخنرانی اش گفت: اگر من جایزه بازیگر زن آینده را هم بگیرم، این کار برای من تمام شده است. این یعنی این شغل برای من مشکلی ندارد.

او در ادامه گفت چون ترنس هستنم دیگر مجبور نیستم غایب باشم، مجبور نیستم لب هایم را ژل بزنم، من خودم را همین طوری که هست دوست دارم.  او سپس در شبکه های مجازی با انتشار عکسی ترنس بودن خود را اعلام کرد. خبر تغییر جنسیت این بازیگر معروف خیلی سریع خبرساز شد و واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت.

 

اینستاگرام

صفحه اینستاگرامی احمد ملیح ییلماز به آدرس ahmetmelihhoffice  می باشد.