شروع از کودکی

از کودکی به ساز زدن برادرش به نوازندگی علاقمند شد ودر 16 سالگی با پیانو شروع كرد سپس در هنرستان ترومپت می زد ولی بعد ویلن رابه‌ عنوان ساز تخصصی خود انتخاب كرد و گاهی پیانو هم می‌زند. او بیس را از ویدیوهای یوتیوب یاد گرفته است.

 

فعالیت حرفه با با صدا و سیما

درسال 1376 از هنرستان موسیقی به اتفاق یک گروه به واحد موسیقی صداوسیما رفت. فواد حجازی هم جزو آن گروه بود. در همانجا بود که با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شد نخستین آلبوم بدون کلام او به نام بهار من درسال 76 که تنظیمی جدید از قطعات قدیمی بود مورد استقبال قرار گرفت و هم زمان همکاری خودرا با صداوسیما آغاز کرد.

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش + آهنگ های منتخب شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی و دخترش درکنار ابی

 

رازی کردن مذهبی ها

او بعد از انتشار چند آلبوم موفق و انتشار قطعاتی چون یاس کبود که به حضرت فاطمه زهرا «س» تقدیم شده بود توانست نگاه تندرو هاي مذهبی را هم به سمت آثارش جلب کند.

 بیوگرافی بازیگران مینی سریال آنا با نقش

نخستین موزیک و شهرت

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش + آهنگ های منتخب شادمهر عقیلی

نخستین کار شادمهر با نام معبود با صدای خودش بارها از شبکه هاي ایران پخش شد، آلبوم دهاتی درسال 78 آغازگر موجی بود که همه ی موسیقی پاپ بعد از انقلاب را تحت تاثیر قرار داد. آلبوم دهاتی همان‌ گونه رکورد فروش آلبوم موسیقی بعد از انقلاب را در ایران دارد سال 93 شادمهر اعلام کرد تیتراز این آلبوم 10 میلیون نسخه بود.

 

بازیگری

آخرین فعالیت رسمی این خواننده حضور در فیلم سینمایی پر پرواز درسال 79 بود که در آن نقش خودش را بازی کرد. نقش خواننده اي که فرزند شهید است و مجوز انتشار آثارش صادر نمیشود و قصد مهاجرت به بيرون از کشور را دارد. گفته میشود پایان بندی این فیلم نوعی تهدید از سوی شادمهر بوده که اگر فشارها ادامه داشته باشد میروم که در نهایت به واقعیت تبدیل شد.

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش + آهنگ های منتخب شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی و همسرش ملیسا

 

مهاجرت

شادمهر عقیلی درسال ۱۳۸۱ به کانادا و سپس به ایالات متحده کشور آمریکا مهاجرت کرد.

 

ازدواج

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش + آهنگ های منتخب شادمهر عقیلی

خبر ازدواج شادمهر با ملیسا «میامسا» موجب بهت و حیرت طرفداران وی شد، این زوج ایرانی – فیلیپینی دختری بنام ملینا دارند.

 

بیوگرافی ملیسا

ملیسا میسا دختر فلیپینی الاصل اما متولد سن دیه گو ایالت کالیفرنیاست فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه تئاتراز دانشگاه سن دیه گواست او علاقمند به طراحی جواهرات بودو در طراحی مروارید حتی مدرک هم دارد. مدتی در طراحی موفق نبود و به رقص روی آورد او در دو کمپانی عضو است و به کشور های زیادی سفر کرد حتی مدتی در کشور آلمان نیز زندگی کرد.