مجموعه عروسکی و کمدی «مهمونی» تازه‌ترین ساخته ایرج طهماسب است که از پلتفرم نماوا پخش می‌شود. در این برنامه هم آقای طهماسب با عروسک‌های جدید داستان‌های بامزه‌ای دارد. در دیوار به دیوار خانه، یک تالار عروسی است و کارکنان تالار با آقای طهماسب رفاقت و رفت‌وآمد دارد. «سهیلا خانم»، «کته خانم»، «نوروز» و خیلی از شخصیت‌های جدید، کارکنان تالار هستند. آقای طهماسب دوستان جدیدی دارد اما همچنان باید مانند برنامه‌های گذشته خرابکاری‌های این دوستان را چاره کند.

reviews-image

آقای طهماسب در خلال گفت‌وگو با شخصیت‌ها پیام‌های مثبتی از جمله احترام به بزرگترها و آداب معاشرت را آموزش می‌دهد. عروسک پسرک گل فروش عادت به فحاشی دارد و از الفاظ نامناسبی استفاده می‌کند و نمایش آن می‌تواند برای کودکان تقلیدپذیر باشد. اما آقای طهماسب با مهربانی با او صحبت می‌کند و ناسزا گفتن او را مذمت می‌کند.

استوری شب قدر عکس های زیبا

در مجموعه «مهمونی» مانند دیگر آثار ساخته شده توسط ایرج طهماسب، از شخصیت‌های عروسکی‌ استفاده شده است و به همین جهت باعث می‌شود تا کودکان و خردسالان هم از مخاطبان این سریال باشند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در این سریال شخصیت‌پردازی عروسک‌ها کمی متفاوت است و در دیالوگ‌های آن‌ها از الفاظ نامناسبی استفاده می‌شود که تماشای آن مناسب کودکان نمی‌باشد و امکان الگوپذیری و تقلید از آن‌ها توسط کودکان وجود دارد. آقای طهماسب هم در ابتدای برنامه متذکر می‌شود که این برنامه برای بزرگسال ساخته شده است و مخاطب آن‌ها هستند. به همین خاطر ممکن است محتوا و شوخی‌‌های برنامه برای کودکان قابل درک نباشد.

 عروسک بچه نقش کودک کار را ایفا می‌کند و  به‌واسطه محیطی که در آن رشد کرده است، تبدیل به شخصیتی تند و بی‌ادب شده است. این عروسک چهره بانمک و دوست داشتنی دارد و محبوبیت آن می‌تواند باعث افزایش میزان تاثیرگذاری و تقلید در کودکان شود.

در هر قسمت مهمانی به برنامه دعوت می‌‎شود و آقای طهماسب با آن‌ درباره احساساتشان گفت‌وگو می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا یک جمله را با احساسات مختلف بازی کنند. این تکرار گفت‌وگو در هر قسمت و تاکید آقای طهماسب بر احساسات انسان‌ها نکته قابل توجهی است. پیشنهاد می‌‎شود شما هم این بازی را با فرزندتان انجام دهید و دراین‌باره گفت‌وگو کنید.

خلاصه: عروسک‌های مجموعه رفتارهای ناهنجاری دارند که مناسب کودکان نیست و ممکن است از آن‌ها یاد بگیرند و تقلید کنند.