بیوگرافی ژلکو میاچ

ژلکو میاچ 13 ژانویه سال 1954 در اسلیپ کرواسی متولد شد. او بازیکن سابق و مربی فوتبال می باشد که چندین دهه در عرصه فوتبال فعالیت داشته است. از زندگی شخصی او اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

 

سوابق ورزشی  

ژلکو میاچ فوتبال از به صورت حرفه ای از سال 1972 با باشگاه ربیکا آغاز کرد و سال 1974 به تیم هایدوک اسپیلت پیوست. او 43 بار برای این تیم به میدان رفت. سپس دو سال بعد به تیم قبلی خود یعنی ربیکا برگشت و تا سال 1981 و  با 72 بازی این تیم را همراهی کرد. از دیگر تیم هایی که او در آن بازی کرده است می توان به تیم های تولون، اویگنون و… اشاره نمود. او تا سال 1987 به عنوان بازیکن فوتبال در زمین بازی می کرد. آخرین تیم باشگاهی تیم کاستل دی سانگرو ایتالیا بود.

 

دوران مربیگری

 میاچ بعد از به پایان رسیدن دوران حرفه ای اش به عنوان بازیکن فوتبال به عنوان مربی و دستیار در عرصه فوتبال فعالیت نمود. به عنوان دستیار مربی در تیم های فوتبال استاندارد لیژ، تیم ملی بحرین، هایدوک اسپپیلت و باشگاه پرسپولیس حضور داشته است.  

 بیوگرافی «جرد لتو»

درگذشت

ژلکو میاچ مربی فوتبال و دستیار علی دایی در تیم پرسیپولیس بعد از گذراندن دوره ای از بیماری اش که مدتها با آن درگیر بود، سه شنبه 26 بهمن سال 1400/ 14 فوریه 2022 درگذشت.